A Review Of بیماری شبیه زونا

Wiki Article

دوست عزیز و همراه گرامی، لطفا توجه داشته باشید اگر چه این مطلب و سایر مطالب سایت توسط متخصصین هر حوزه تهیه شده است لیکن این مطلب فقط جنبه‌ی آموزشی و اطلاع‌ رسانی دارد و پیش از استفاده از توصیه‌های آن حتما با یک متخصص مشورت کنید.

علائم زونا می‌توانند بر روی صورت و چشم‌ها، دهان و گوش‌ها نیز ظاهر شوند. این ویروس همچنین می‌تواند برخی از اندام‌های داخلی را تحت‌ تاثیر قرار دهد. ​

بیماری زونا در سالمندان و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند شایع‌تر است.

بثورات مشخصه زونا به طور معمول پس از یک دوره اولیه سوزش، سوزن سوزن شدن، خارش یا ایجاد لکه در ناحیه آسیب دیده ظاهر می‌شوند. بعد از گذشت چند روز، بثورات به صورت نوار مانند در امتداد مسیر عصبی (به نام درماتوم) ظاهر می‌شوند و تنها بر یک طرف بدن تأثیر می‌گذارند.

این داروها عبارتند از: آسیکلوویر، فامسیکلوویر و والاسیکلوویر.

۵ تفاوت روانشناس و روانپزشک + فایل صوتی (بروز رسانی ۱۴۰۲) آبان ۲۳, ۱۳۹۷

داروهای ضد ویروسی (داروهایی که برای مبارزه با عفونت‌های ویروسی استفاده می‌شوند) در برابر ویروس واریسلا زوستر استفاده می‌گردند. این داروها به کوتاه شدن دوره بیماری، کاهش شدت بیماری و تسریع در بهبود ضایعات پوستی کمک می‌کنند.

درمان کوتاه‌مدت پس از شروع علائم می‌تواند به کاهش مدت و شدت عفونت کمک کند. ​این امر به ویژه برای افراد بالای ۶۰ سال و افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مهم است، زیرا زونا می‌تواند خطر بروز عوارض جدی را افزایش دهد. ​اگر جوش به گسترش خود به قسمت‌های دیگر بدن ادامه دهد و یا علائم دیگری مثل تب بالا بروز پیدا کند، بهتر است با پزشک مشورت کنید.

اگرچه زونا اغلب بدون هیچ مشکلی برطرف می‌شود، اما چندین عارضه بالقوه وجود دارند که می‌توانند از زونا ایجاد شوند.

اختلال شخصیت پارانوئید از چه سنی شروع می‌شود؟ افراد مبتلا به اختلال شخصیت پارانوئید معمولاً در اواخر نوجوانی یا اوایل بزرگسالی علائم و نشانه‌ها را تجربه می‌کنند.

حدود ۱ تا ۴ درصد از مردم به دلیل مشکلاتی که برایشان پیش می‌آید، باید وقت خود را در بیمارستان بگذرانند.

دریافت واکسن واریسلا در دوران کودکی می‌تواند از ابتلا به آبله مرغان و بیماری زونا پیشگیری کند.

درمان زونا در خانه آتوسا در تعداد دفعات نرمال رابطه جنسی: تحقیقات چه می گوید؟

روشنفکر بلندپرواز و خودبزرگ بین است. از این رو همواره یک گرایش ناهشیار به اصلاح گرایی و ایجاد رفرم دارد، ادعای عظمت و جاودانگی می‌کند، خود را دانای کل می‌داند که باید معلم اخلاق دیگران باشد، همیشه به دنبال نقص زدایی از کار دیگران است در حالی که نقایص خود از نظرش دور می‌ماند و خود را صاحب رسالت و مأموریت برای تحول و دگرگونی وضع موجود و نجات بشریت از چالش‌ها می‌داند.

Report this wiki page